De laatste week. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Anouk Blankevoort - WaarBenJij.nu De laatste week. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Anouk Blankevoort - WaarBenJij.nu

De laatste week.

Door: anoukmarissa

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Mei 2012 | Roemenië, Boekarest

Heeey leuke mense,

Zo weer even een status updatjeee.
Het is hier niet echt mooi weer meer... Maar we hebben de afgelopem paar dagen wel weer vollop geopereerd.
Ik heb op de recovery gestaan en dat was echt vet leuk. Dan moet je dus de hond of kat klaar maken voor de operatie.
Ik kan nu ook zelf branule zetten. Dat is dus een dinv waar je het infuus aan kan koppelen.
We hebben nu ongeveer een 100honden geopereerd. En nu hebbe we nog 6 dagen om te opereren dus ben heel erg benieuwd hoeveel honden we kunnen opereren.
Vandaag zijn we ook weze opereren omdat er van de week dus zoveel dagen waren uitgevallen.
Maandag gaan we weer door draaien, en dan mochen wij helpen bij het asiel. water geven , honden knippen die hele erge klitten hebben. En dan ga je met een man van het asiel die dorien heet mee naar de stad op honden te schieten. Voor operaties.

Gisteren waren we trkuwens ook druk bezig in het asiel, en toen kwam petra en dat is iemand die stage loopt bij ons op school. En die had 3 puppies gevonden van ongeveer en week oud. Die kwamen uit een nest vam.9puppies en die andere puppies waren allemaal dood en mamma hond keek niet meer naar de puppies om sneu. Maar die puppies waren zo klein dat ze niet zonder moeder konden overleven. Dus zolang wij er waren hadden ze een kans om te overleven omdat wij ze zouden kunnen bij voeden. Maar omdat wij zaterdag al weg gaan en dan zijn de puppies misschien pas 2weken oud. Dus we hebben de dierenartsen besloten om ze in te laten slapen. En daar was iedereen het eigenlijk wel mee eens. Daarna hebbe we ze in een doek gewikkeld en begraven.

Wat ik trouwens echt grappig vind, bijna iedereen laat zijn koeien gewoon los lopen. en ook af en toe zie je een paard lopen. Ze hebben dan meestal een halsband om ene sommige hebbe om de voorbene een band zitten zodat ze niet hard kunnen weg rennen. Echt bizar om te zien haha.

Nu zijn we uit eten en morgen ook. En morge gaan we waarschijnlijk een berg wandeling maken!
Dus ben benieuwd.

Groetjes dikke kus Anouk (l).

  • 19 Mei 2012 - 18:01

    Cees En Hanneke:

    Hoi Anouk,
    Zo te zien liggen jullie echt bedje aan bedje in die slaapzaal, best gezellig lijkt mij maar volgens mij ben je straks ook weer heel blij met je eigen kamer thuis, nog maar een weekje en dan is het weer zover, die drie weken gaan eigenlijk best snel voorbij hè.
    Als jullie in die twee weken al honderd honden hebben kunnen opereren komen er misschien deze week nog wel een stuk of vijftig bij,
    echt heel veel, kan je nagaan hoeveel minder puppies er geboren zullen worden die anders ook weer als zwerfhond door het leven waren gegaan, super hoor.
    Een heel fijn weekend en heel veel lieve groeten van ons.
    Cees en Hanneke

  • 19 Mei 2012 - 18:08

    Ans En Jan:

    Hoi Anouk,
    Leuk om de verslagen te lezen. Dan krijgen we ook een indruk hoe het er daar aan toe gaat. Volgens mij leer je daar in die paar weken net zo veel als op school in een heel jaar.
    Van je laatste week kunnen het helaas niet meer volgen omdat we morgen weggaan.
    Maak er nog een hele leuke en leerzame week van en alvast een hele goeie reis terug. Toi Toi en tot ziens,
    Ans en Jan

  • 19 Mei 2012 - 22:08

    Lian:

    Je voelt je helemaal thuis denk ik, als ik zo de naar jullie slaapkamer kijk haha Volgens de weersverwachting wordt het weer iets beter, dus hopelijk veel operaties. Vee plezier bij het asiel!!!!!
    Dikke kus Lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Anouk

Hallo Mensen, Ik ben Anouk 19jaar en ik zit op het Groenhorstcollege in Barneveld. Het groenhorstcollege gaat nu al een aantal jaren naar Roemenië omdaar zwerfhonden te castreren/steriliseren. Voor dit project worden elk jaar een aantal leerlingen ingeloot, hier had ik mij voor opgegeven. En ik zit dus bij de aantal leerlingen die mee mogen. Echt heel erg leuk! Nu wil ik jullie graag op de hoogte houden van wat ik er allemaal meemaak. Vandaar deze site! xxLiefs Anouk.

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 13587

Voorgaande reizen:

12 December 2014 - 12 Januari 2014

Uruguay komt steeds dichterbij.

06 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Zwerfhonden Project in Roemenië.

Landen bezocht: